Regulamin
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa ogólne warunki sprzedaży, sposób
świadczenia usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży poprzez Sklep
Internetowy znajdujący się na stronie covid-lab.pl - Sklep Internetowy prowadzi firma Global Solutions sp. z o.o., ul.
Księcia Witolda 49/15, 50-202 Wrocław, NIP: 8982257086, KRS:
0000836200 i w dalszej części regulaminu będzie zwana Sprzedawcą. - Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez czat znajdujący się na
stronie covid-lab.pl oraz adres mailowy: kontakt@covid-lab.pl. - Sprzedawca przestrzega, że korzystanie z usług świadczonych drogą
elektroniczną może się wiązać z zagrożeniami wynikającymi z
użytkowania sieci internetowej takimi jak: pozyskiwanie i modyfikacja
danych Klienta przez osoby nieuprawnione oraz możliwości
wprowadzenia szkodliwego oprogramowania do urządzeń i sieci
wewnętrznych Klienta. By zmniejszyć ryzyko wystąpienia zagrożeń
Sprzedawca poleca stosowanie właściwych środków technicznych np.
programów antywirusowych, zapór sieciowych. - Do składania zamówień w Sklepie Internetowym są uprawnieni tylko
Klienci będący Profesjonalnymi Użytkownikami w rozumieniu
określonym w Regulaminie oraz nie będący Konsumentami. Do umów
sprzedaży Towarów sprzedawanych w Sklepie Internetowym nie stosuje
się zatem postanowień Ustawy z dnia 30 maja 2014 o Prawach
Konsumenta (Dziennik Ustaw 2014 pozycja 827) oraz innych przepisów
dotyczących ochrony konsumentów.
II. Definicje
- Wyrób medyczny – narzędzie, przyrząd, urządzenie, oprogramowanie,
materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu, w
tym z oprogramowaniem przeznaczonym przez jego wytwórcę do
używania specjalnie w celach diagnostycznych lub terapeutycznych i
niezbędnym do jego właściwego stosowania, przeznaczony przez
wytwórcę do stosowania u ludzi w celu:
a) diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia
przebiegu choroby,
b) diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub
kompensowania skutków urazu lub upośledzenia,
c) badania, zastępowania lub modyfikowania budowy anatomicznej lub
procesu fizjologicznego,
d) regulacji poczęć – który nie osiąga zasadniczego zamierzonego
działania w ciele lub na ciele ludzkim środkami farmakologicznymi,
immunologicznymi lub metabolicznymi, lecz którego działanie może być
wspomagane takimi środkami. - Wyrób medyczny do diagnostyki in vitro:
a) wyrób medyczny będący odczynnikiem, produktem odczynnikowym,
kalibratorem, materiałem kontrolnym, zestawem, przyrządem, aparatem,
sprzętem lub systemem, stosowanym samodzielnie lub w połączeniu,
przeznaczony przez wytwórcę do stosowania in vitro do badania próbek
pobranych z organizmu ludzkiego, w tym krwi i tkanek, wyłącznie lub
głównie w celu dostarczenia informacji: o stanie fizjologicznym lub
patologicznym; o wadach wrodzonych; do ustalenia bezpieczeństwa dla
potencjalnego biorcy i zgodności z potencjalnym biorcą; do
monitorowania działań terapeutycznych,
b) pojemnik na próbki specjalnie przeznaczony przez wytwórcę do
bezpośredniego przechowywania oraz zabezpieczenia próbek pobranych
z organizmu ludzkiego do badania diagnostycznego in vitro,
c) sprzęt laboratoryjny ogólnego zastosowania, jeżeli ze względu na jego
właściwości jest specjalnie przeznaczony przez wytwórcę do użycia w
badaniach diagnostycznych in vitro. - Wyrób – wyrób w rozumieniu artykułu 1 ustęp 1 Ustawy o wyrobach
medycznych z 20.05.2010 r. (Dziennik Ustaw z 2010 Nr 107 pozycja 679
z późniejszymi zmianami) tj. wyrób medyczny, wyposażenie wyrobów
medycznych, wyrób medyczny do diagnostyki in vitro, wyposażenie
wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro, aktywny wyrób medyczny
do implantacji, system i zestaw zabiegowy złożony z wyrobów
medycznych. - Profesjonalny użytkownik – według definicji z artykułu 2 ustęp 1 punkt
26 Ustawy o wyrobach medycznych z 20.05.2010 r. (Dziennik Ustaw z
2010 Nr 107 pozycja 679 z późniejszymi zmianami) osoba będąca
świadczeniodawcą lub zatrudnioną u świadczeniodawcy, posiadającą
wiedzę lub doświadczenie zawodowe, które umożliwiają używanie
wyrobu zgodnie z jego przeznaczeniem. - Świadczeniodawca – świadczeniodawca w rozumieniu Ustawy z dnia
27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze
środków publicznych (Dziennik Ustaw z 2019 r. pozycja 1373, z
późniejszymi zmianami). - Towar – test diagnostyczny na obecność przeciwciał IgG/IgM (wyrób
medyczny do diagnostyki IVD), oferowany na stronie Sklepu
Internetowego covid-lab.pl będący wyrobem medycznym przeznaczonym
dla profesjonalnego użytkownika, według definicji z artykułu 2 punkt
1.26) Ustawy o wyrobach medycznych z 20.05.2010r. - Konsument – konsument w rozumieniu artykułu 22(1) Ustawy z dnia
23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dziennik Ustaw 2014.121 z
późniejszymi. zmianami) tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową. - Klient – osoba/podmiot posiadający status Profesjonalnego
użytkownika i nie będąca Konsumentem dokonująca zakupu Towaru w
Sklepie Internetowym. - Sklep/Sklep Internetowy – Sklep Internetowy prowadzony pod
adresem covid-lab.pl - Sprzedawca – Global Solutions sp. z o.o., ul. Księcia Witolda 49/15,
50-202 Wrocław, NIP: 8982257086, KRS: 0000836200. - Zamówienie – rozumie się przez to ofertę skierowaną do
Sprzedającego przez Klienta w formie elektronicznej i zgodnej z
postanowieniami niniejszego Regulaminu, dotyczące nabycia Towaru na
zasadach i w formie wskazanej w niniejszym Regulaminie.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Wymogi techniczne do korzystania ze Sklepu Internetowego:
a) komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do internetu
b) dostęp do poczty elektronicznej
c) przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej,
Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej,
Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej
d) włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz JavaScript - Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność
Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami
zawartymi w Sklepie Internetowym. - Klient zobowiązany jest do:
a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez
przepisy prawa,
b) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego
funkcjonowanie oraz nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla
Sprzedawcy,
c) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu
Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku,
d) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami
prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami
korzystania z sieci Internet, - Osoba fizyczna, reprezentant lub pełnomocnik osoby prawnej czy
jednostki organizacyjnej składający zamówienie musi mieć ukończone 18
lat oraz posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. - W przypadku reprezentantów lub pełnomocników osoba składająca
Zamówienie w imieniu Klienta przez samo wysłanie Zamówienia
oświadcza, że jest upoważniona do reprezentowania tego Klienta. W
przypadku niepotwierdzenia pełnomocnictwa przez Klienta lub
przekroczenia jego zakresu osoba składająca zamówienie jest
zobowiązana do zwrotu otrzymanego Towaru od Sprzedawcy oraz do
naprawienia szkody jaką poniesie Sprzedawca w wyniku tego
Zamówienia.
IV. PromocjeI
- Sprzedawca ma prawo organizować promocje na stronie Sklepu
Internetowego. - Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu.
V. Zawieranie umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach, podane na stronach Sklepu Internetowego, w
szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny,
stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy. - Towary oferowane w Sklepie Internetowym oferowane są wyłącznie
profesjonalnym użytkownikom, według definicji z artykułu 2 punkt 1.26
Ustawy o wyrobach medycznych z 20.05.2010 r. (Dziennik Ustaw z 2010
Nr 107 pozycja 679 z późniejszymi zmianami) tj. osobom będącym
świadczeniodawcą lub zatrudnioną u świadczeniodawcy, posiadającą
wiedzę lub doświadczenie zawodowe, które umożliwiają używanie
wyrobu zgodnie z jego przeznaczeniem m.in.: zakłady opieki zdrowotnej,
szpitale, przychodnie, kliniki, a także lekarze, laboranci, farmaceuci,
pielęgniarki/pielęgniarze, diagności laboratoryjni, ratownicy medyczni,
personel medyczny, weterynarze. - Towary nie są przeznaczone do użytku domowego.
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie
nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie
wprowadzone na rynek. - Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym jest
posiadanie aktywnego adresu mailowego oraz numeru telefonu. - Zamówienie w Sklepie Internetowym można złożyć poprzez koszyk
sklepu oraz kontakt mailowy. Zamówienia złożone w tych formach
stanowią ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących
przedmiotem Zamówienia. - W momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia Zamówienia
drogą mailową zostaje zawarta Umowa Sprzedaży
VI. Ceny, metody płatności i dostawa
- Ceny Towarów podawane są w walucie pokazywanej na Sklepie
Internetowym i zawierają wszystkie podatki obowiązujące w Polsce. - Klient może wybrać jeden ze sposobów płatności:
a) płatność przelewem na konto,
b) płatność elektroniczna przez platformę Przelewy24,
c) płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki. - Realizacja dostaw odbywa się w ciągu 3 dni roboczych od
odnotowania płatności za Zamówienie, lub złożenia Zamówienia w
przypadku płatności za pobraniem. - Sprzedawca może anulować zamówienia z błędnymi, niepełnymi lub
fikcyjnymi danymi. - Towary wysyłane są na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu.
- Sklep Internetowy realizuje dostawy za pośrednictwem firmy
kurierskiej na terenie Polski oraz innych krajów. - W przypadku przesyłek zagranicznych prosimy o kontakt przed
złożeniem zamówienia w celu weryfikacji kosztów wysyłki oraz czasu
dostawy.
VII. Odstąpienie od umowy
- Do składania Zamówień w Sklepie uprawnieni są tylko Klienci będący
Profesjonalnym użytkownikiem w rozumieniu określonym w
Regulaminie oraz nie będący Konsumentem – wobec czego do umów
sprzedaży Towarów dokonywanych w Sklepie tych nie stosuje się
postanowień ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o Prawach konsumenta
(Dz.U. 2014 poz. 827) w tym Klientowi nie przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru na zasadach przewidzianych w
tej ustawie.
VIII. Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
- W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje
wyłączona.
3.Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych
prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na
adres mailowy kontakt@covid-lab.pl. - Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć
reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód
zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres Sprzedawcy. - Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w
terminie do 14 dni.
IX. Gwarancje
- Towary mogą posiadać gwarancję producenta, Sprzedawcy lub
importera. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja
dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona
jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach Sklepu
Internetowego.
X. Ochrona danych osobowych
- Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką
Prywatności, która stanowi Załącznik do Regulaminu.
XI. Postanowienia końcowe
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie
poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu
Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w
życie. - W razie, gdy Klient, nie akceptuje nowej treści Regulaminu
obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od
daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie
Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje
rozwiązaniem Umowy. - Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy
Sprzedawcą, a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane
sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy. W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy Kodeksu, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa. - Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa
autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny
internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do
formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może
następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
XII. Oświadczenie Klienta
Akceptując ten regulamin, Klient oświadcza, że:
a) ma świadomość, że Towar przeznaczony jest wyłącznie dla
profesjonalnych użytkowników według definicji z artykułu 2 ustęp 1
punkt 26 Ustawy o wyrobach medycznych z 20.05.2010 r. (Dziennik
Ustaw z 2010 Nr 107 pozycja 679 z późniejszymi zmianami). oraz znana
jest mu treść przepisu artykułu 10 ustęp 2 Ustawy o wyrobach
medycznych zgodnie z którym „Zabrania się̨ dostarczania i udostępniania
osobom, które nie są̨ profesjonalnymi użytkownikami, przeznaczeniem
do samodzielnego używania, wyrobów medycznych do diagnostyki in
vitro innych niż wyroby, o których mowa w artykule 2 ustęp 1 punkt 39
litery: b i c ww. Ustawy lub wyroby do samokontroli.”
b) posiada status profesjonalnego użytkownika i nie nabywa Towaru
oferowanego Sklepie Internetowym pod adresem covid-lab.pl wbrew
obowiązującemu w Rzeczpospolitej Polskiej prawu.
c) w przypadku złożenia nieprawdziwych oświadczeń w tym zwłaszcza
co do posiadania statusu Profesjonalnego użytkownika, Klient
odpowiedzialny będzie za wyrządzoną w ten sposób szkodę Sprzedawcy
wynikająca z faktu zawarcia umowy sprzedaży z osobą nieposiadającą
tego statusu.